April 03, 1924  |  متولد ۱۴ فروردین ۱۳۰۳
در  United States,  Nebraska

 

Aries:

 

معرفی

مارلون براندو پیشکسوت سبک معروف «متد اکتینگ» و یکی از تأثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینما است. بسیاری بهترین نقش او را ویتو کورلئونه در پدرخوانده می‌ دانند. این بازیگر آمریکایی در بین بسیاری از علاقه‌ مندان به سینما و منتقدان به عنوان «بهترین بازیگر تاریخ سینما» شناخته‌ می‌شود. آنچنان که خودش بیان کرده هرگز فکر نمی‌ کرده در جهان سینما به چنین شهرتی برسد و می‌ گوید: همه‌ چیز اتفاقی شد، اگر خوش شانس نمی‌ بودم و بازیگر نمی‌شدم، معلوم نیست که قرار بود سر از کجا دربیاورم. احتمالاً یک شیاد و کلاهبردار می‌ شدم. او در دوران نوجوانی به اجبار پدر وارد آکادمی نظامی شد، ولی آن را نیمه تمام گذاشت. بعدها به آکادمی بازیگری استلا آدلر رفت و سپس به تئاتر برادوی راه‌ یافت. در واقع بیشتر بازیگران بزرگ هالیوود مدتی را در تئاتر برادوی کار کرده اند. با نمایش تئاتری اتوبوسی به نام هوس که بعدها در فیلم آن را نیز نقش‌ آفرینی کرد نامش سر زبان‌ها افتاد.


         فهرست محتوا


دوران جوانی

مارلون براندو جونیور، سوم آوریل ۱۹۲۴ در اوماهای نبراسکا چشم به جهان گشود، مادرش بازیگر تئاتر بود  و پدرش در تولید مواد شیمیایی فعالیت داشت. 11 ساله بود که همراه با خانواده به ایلی نویز مهاجرت کرد. در این زمان والدینش از یکدیگر جدا شدند و مدتی کوتاه همراه با خواهرش جوسلین و فرانسز با مادرش زندگی کرد. او خود دربارهٔ دوران کودکیش می‌ گوید:
ما در شهری کوچک زندگی می‌کردیم، و مادرم یک دائم‌الخمر بود. زمانی‌که مادر می‌رفت و گم می‌شد، ما نمی‌دانستیم که او کجاست. برایم عادت شده بود که بروم و او را از زندان در بیاورم. خاطرات او حتی اکنون نیز مرا پر از شرم و خشم می‌کند. تمایل مارلون به بازیگری در تئاتر وابسته به حرفه و ترغیب‌های مادرش بود. پیش از مارلون، خواهرش جوسلین جذب بازیگری شد. جوسلین به نیویورک رفت تا در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا به آموزش بازیگری مشغول شود. بعدها او سر از برادوی درآورد و بازیگری در تلویزیون و سینما را نیز به تجربیات خود افزود. پس از آنکه دیگر خواهر مارلون به نیویورک رفت تا در رشته هنر تحصیل کند او نیز راه خواهرش را در پیش گرفت. براندو دوران کودکی تلخ و سختی را از سر گذراند و چندین بار از مدرسه اخراج شد تا در ۱۶ سالگی به مدرسه نظام رفت جایی که پدرش قبلاً به آنجا رفته بود. مارلون نوجوان در مدرسه نظامی به فعالیت‌های نمایشی مشغول شد. او نظم محیط‌های نظامی را تاب نمی‌آورد. بارها از مدرسه فرار کرد و دستگیر شد هر چند هم کلاسی‌هایش او را دوست داشتند و از او حمایت می‌کردند، اما عاقبت تصمیم گرفت تحصیل در مدرسه نظام را نیمه کاره رها کند. براندو همچنین به دلیل آسیب دیدگی زانویش در بازی فوتبال از خدمت سربازی بیرون شد.


تئاتر

براندو در سال ۱۹۴۲ به مدرسه تئاتر حرفه‌ای آمریکا پیوست و در این مکان به تجربه‌های کارگاهی تئاتر دست زد. پس از آن بود که سر از اکتورز استودیو درآورد و تحت آموزش استلا آدلر استاد بزرگ بازیگری زمان قرار گرفت و در این دوران، بازیگری به شیوه استانیسلاوسکی را آموخت. هر چند همواره با آدلر در کشمکش بود و عاقبت اکتورز استودیو را رها کرد. براندو به خاطر خلق و خوی معترض و ناخوشایندی که داشت، باعث شده بود تا از یکی دو کار تئاتری اخراج شود. بعد به عضویت یک گروه محلی درآمد و با نمایش «مادر را به یاد می‌آورم» به برادوی پا گذاشت. در سال ۱۹۴۸ و در سن ۲۴ سالگی به نقش استنلی کوالسکی در نمایش «اتوبوسی به نام هوس» در برادوی روی صحنه رفت. ایفای نقش یک کهنه سرباز در نمایش «کافه تراک لاین» نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. هر چند این نمایش با شکستی تجاری همراه شد، اما منتقدان چنان از قدرت بازیگری براندو به وجد آمده بودند که او را «متعهدترین بازیگر برادوی» نامیدند. در سال ۱۹۵۳ براندو در نمایش «سلاح‌ها و مرد» به کارگردانی لی فالک نیز خوش درخشید. او برای بازی در این نقش پیشنهاد دستمزد هفته‌ای ۱۰۰۰۰ دلاری در برادوی را رد کرد تا در این نمایشنامه در بوستون روی صحنه برود در حالی که تنها ۵۰۰ دلار دستمزد هفتگی می‌گرفت، این آخرین نقش آفرینی مارلون براندو روی صحنه تئاتر بود.


سینما

براندو ابتدا در 24 سالگی توجه رسانه ها را جلب کرد، زمانی که مجله "Life" یک عکس از خودش و خواهرش جولیین داشت که هر دو در برادوی ظاهر شدند. پس از درخشش روی صحنه در نمایش تئاتری «اتوبوسی به نام هوس» از سوی الیا کازان فیلمساز نامدار دوران دعوت شد تا در نسخه سینمایی این نمایش به نقش آفرینی مشغول شود. شخصیت استنلی کوالسکی در نسخه سینمایی نمایشنامه کلاسیک «اتوبوسی به نام هوس» با نام براندو عجین شد و شهرتی جهانی یافت. این فیلم و فیلم «در بارانداز» (هر دو به کارگردانی الیاکازان).

 

دهه 1950

در دهه ۱۹۵۰ نام براندو را به عنوان استعدادی جدید در بازیگری سینما بر سر زبان‌ها انداخت. براندو نخستین بار در فیلم «مردان» بازی کرد. او برای ایفای این نقش یک ماه در بیمارستان مجروحین جنگی بستری شد تا به جزئیات رفتاری نقش دست یابد، کاری که از دید بسیاری از بازیگران مجرب آن دوران مانند لارنس الیویه یا کلارک گیبل حماقت محض محسوب می‌شد. پس از درخشش روی صحنه در نمایش "اتوبوسی به نام هوس" از سوی الیا کازان فیلمساز نامدار دوران دعوت شد تا در نسخه سینمایی این نمایش به نقش آفرینی مشغول شود. بازی نامتعارف براندو در نقش استنلی کوالسکی در این فیلم به انقلابی در تکنیک‌های بازیگری تعبیر شد و شیوه بازیگری متد را با تغییری اساسی مواجه ساخت. پس از آن برای تست بازیگری در نقش اصلی فیلم "یاغی بی هدف" به استودیوی برادران وارنر رفت. نقشی که عاقبت جیمز دین برای ایفای آن برگزیده شد. بازی قدرتمندش در نسخه سینمایی اتوبوسی به نام هوس نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برایش به ارمغان آورد. نامزدی اسکار در سه سال بعدی نیز با فیلم‌های "زنده باد زاپاتا"،" جولیوس سزار" و "در بارانداز" تکرار شد و برای فیلم آخر، نخستین بار این جایزه را به خانه برد. وحشی دیگر فیلم مهم براندو در دهه درخشان ۱۹۵۰ بود. او که در نقش یک موتورسیکلت سوار یاغی در این فیلم خوش درخشیده بود به بت نسل جوان تبدیل شد. تصویری که از او یک جوان عاصی عصر راک اند رول ارایه داد، به شمایل این عصر بدل شد. از اینجا به بعد تأثیر پدیده براندو روی نسل جوان دو چندان شد. تصویر جدید جوانان یاغی در آمریکا بر اساس ویژگی‌های ظاهری براندو در فیلم «وحشی» (موتورسیکلت بزرگ، کاپشن چرمی و شلوار جین) شکل گرفت. پس از نمایش موفق این فیلم، فروش کارخانجات بزرگ موتورسیکلت آمریکا سیر صعودی به خود گرفت. «وحشی» در خارج از آمریکا نیز با توفیق تجاری روبرو شد تأثیراتی مشابه بر فرهنگ کشورهای دیگر جهان گذاشت. در بارانداز (۱۹۵۴) تحت کارگردانی الیاکازان و با همراهی گروهی از مستعدترین بازیگران دوران، براندو جایزه اسکار را برای ایفای نقش تری مالوی در «در بارانداز» به دست آورد. براندو و همبازی‌اش در این فیلم «راد استایگر»، برخی سکانس‌های نوشته شده توسط کازان را نپسندیده و در این صحنه‌ها به بداهه پردازی روی آوردند. براندو در سال 1950، شهرت دیگر بازیگران بزرگ مانند پل مونی و فردریک مارس را تحت تاثیر قرار داد. فقط درخشش شهرت اسپنسر تریسی در زمانی که در ستاره ای که توسط براندو پرتاب می شود کم رنگ شده است.

 

دهه 1960

در دهه ۱۹۶۰ براندو فیلم‌هایی چون «شورش در کشتی بونتی»، «سربازهای یک چشم» (تنها فیلمی که براندو خود آن را کارگردانی کرد)، «تعقیب»، «انعکاس در چشمان طلایی» و «کوئیمادا، بسوزان» (فیلمی از جیلو پونته کوروو که براندو آن را بهترین اثر بازیگری خود می‌دانست) بازی کرد. با این فیلم‌ها کارنامه هنری براندو در پایان دهه ۶۰ به شدت لطمه خورده و او می‌ رفت تا به دست فراموشی سپرده شود به همین دلیل به سوی فیلم‌های کم بودجه یا مستقل روی آورد. برخی از مورخین سینما دلیل این عزلت گزینی را فعالیت‌های اجتماعی براندو، به ویژه حمایتش از گروه افراطی «پلنگ‌های سیاه» می‌ دانند.

 

دهه 1970

پدرخوانده (۱۹۷۲) در آغاز دهه هفتاد براندوی میان سال با بازی در نقش خاطره انگیز «دن ویتو کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» به یکباره کارنامه هنری خود را دوباره احیا کرد. فرانسیس فورد کوپولا کارگردان پدرخوانده در این باره می‌گوید: براندو خود تست چهره پردازی‌اش را انجام داد او با گذاشتن دو تیله در دهانش، فرم ویژه فک و صورت و شیوه پرخش گفتاری دن کورلئونه را شکل داد. کاپولا شیفته شخصیت پردازی براندو برای نقش ویتو کورلئونه شده بود. اما باید با مسئولان استودیو می‌جنگید تا براندو را که به بدخلقی و رفتار غیر مسئولانه سر صحنه فیلم‌ها شهرت یافته بود به آنان بقبولاند. مدیران کمپانی پارامونت می‌خواستند با دنی تامس برای ایفای این نقش قرارداد ببندند اما تامس که خود شاهد تمرین‌های براندو برای این نقش بود پارامونت را وادار ساخت تا با مسئولیت کاپولا این نقش را به براندو بسپارند. اینک آخرالزمان (۱۹۷۹) یک فیلم ویتنامی ضد جنگ و کوبنده. به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا. او در نقش یک نظامی یاغی با طبیعت و چهره وهم انگیز ظاهر شد.

 

دهه 1980

براندو در دهه 80 میلادی کلاً از سینما خداحافظی و دوری کرد و در جزیره شخصی اش در مناطق استوایی اقیانوس آرام زندگی کرد. براندو در دهه نود با چند فیلم بی کیفیت بازگشتی نومیدانه داشت. افزایش وزن وحشتناک او آن سالهای آخر بسیار نمود داشت. بین سالهای 1981 و 1983، براندو پیشنهادات چند میلیون دلاری برای بازی در فیلم های آل کاپون، پابلو پیکاسو و کارل مارکس را داشت اما همه ی آنها را رد کرد.

 

دهه 2000

وی در سال ۲۰۰۱ در آخرین فیلم خود با نام «امتیاز» برای اولین و آخرین بار با رابرت دنیرو همبازی شد.


زندگی شخصی

براندو آشکارا دوجنسگرا بود. وی در مصاحبه‌ ای در این باره گفت: 'مانند تعداد بیشماری از دیگر مردان من هم رابطه همجنسگرایانه داشته‌ام. این یک چیز عادی ست، من هم اهمیتی نمی‌ دهم دیگران ممکن است چه فکر کنند. در کتاب‌های زندگی‌ نامه‌ ای که درباره براندو انتشار یافته است به رابطه عاشقانه وی با جیمز دین، کری گرنت، لارنس الیویه و راک هادسن اشاره شده است.براندو در راهپیمایی مشهور حقوق مدنی سیاهان ۱۹۶۳ نیز حضور داشت. در ابتدای دهه ۹۰ او علیه آپارتاید تبعیض نژادی موضع گرفت حتی فیلمی با همین مضمون بنام فصل سفید خشک نیز بازی کرد. در دهه نود در زندگی خانوادگی او نیز مشکلاتی پدیدار شد. پسر براندو، دوست پسر خواهرش را کشت که به دادگاه و زندان کشیده شد و در ادامه دختر براندو که بر اثر فشار روحی تحت درمان روانی بود خودکشی کرد. او در سال ۱۹۷۳ دندان‌های یک عکاس پاپاراتزی را شکست. خصوصیات اخلاقی غریب براندو، کودکی نامتعارف و پرمحنتش، زندگی خانوادگی از هم گسیخته و مصیبت بارش، سختگیری‌هایش هنگام حضور سر صحنه فیلم‌های متعدد از جمله عدم تمایل یا ناتوانی در حفظ دیالوگ‌ها و سرپیچی از فرامین کارگردان‌ها و رفتاری سرکشانه، ازدواجهای متعدد عدم مدیریت مالی زندگی همه و همه می‌توانست کارنامه حرفه‌ای هر بازیگری را نابود سازد. هرگز استعداد هنری و شعور سیاسی مارلون براندو را فراموش نمی‌شود، اما تندمزاجی‌ها، حماقت‌ها، بی‌قیدی‌های جنسی، اشتهایی سیری ناپذیر برای غذا و از دست دادن فرصت‌های بسیار را هم از یاد نخواهد رفت. براندو روز یکم ژوئن ۲۰۰۴ (یازدهم تیر ۱۳۸۳) در سن ۸۰ سالگی در گذشت علت واقعی مرگ او به دلیل اصرارهای عجیب وکیلش هرگز به درستی و صحت فاش نشد. بعدها بخش پزشکی دانشگاه UCLA علت مرگ براندو را مشکلات تنفسی ناشی از تصلب بافت‌های ریوی اعلام کرد. هرچند این نکته نیز هرگز مورد تأیید وکیلش قرار نگرفت، علاوه بر آن براندو در سال‌های پایانی عمر دچار نارسایی قلبی بود و گفته می‌شود از بیماری قند و سرطان کبد رنج می‌برد. جسد او بنا بر وصیت خودش سوزانده شد. از مارلون براندو سه جمله به یادگار مانده است:
1. بازیگری حرفه‌ ای پوچ و تو خالی است.
2. هر چه پول درآوردم خرج روان پزشکها کردم.
3. دیدن هنرپیشگان در تلویزیون که از زندگی خصوصی خود می‌ گویند تهوع آور است.


مرگ

براندو در سال 2004 و در 80 سالگی در حالی که از بسیاری از بیماری ها نظیر: دیابت, چاقی, نارسایی قلبی, مشکلات ریوی , بزرگی کبد که سرطان را نشان می داد در گذشت.


 

(شناسنامه)

نام کامل:  Marlon Brando Jr
تولد:  ۱۴ فروردین ۱۳۰۳  |  April 03, 1924
محل تولد:  Omaha,  United States
قد:  1.75 سانتی متر
لقب ها:  English Rose, Corset Kate

همسرها:
Anna Kashfi (1957-1959)
Movita Castaneda (1960-1962)
Tarita Teriipaia (1962-1972)


فیلم شناسی

1950  The Men   (نقش Kenneth "Ken" Wilcheck / "Bud")

1951  A Streetcar Named Desire   (نقش Stanley Kowalski)

1952 !Viva Zapata   (نقش Emiliano Zapata)

1953  Julius Caesar   (نقش Mark Antony)

1953  The Wild One   (نقش Johnny Strabler)

1954  On the Waterfront   (نقش Terry Malloy)  (جایزه اسکار)  (جایزه گلدن گلوب)

1954  Désirée   (نقش Napoleon Bonaparte)

1955  Guys and Dolls   (نقش Sky Masterson)

1956  The Teahouse of the August Moon   (نقش Sakini)

1957  Sayonara   (نقش Maj. Lloyd "Ace" Gruver, USAF)

1958  The Young Lions   (نقش Lt. Christian Diestl)

1959  The Fugitive Kind   (نقش Valentine "Snakeskin" Xavier)

1961  One-Eyed Jacks   (نقش Rio)

1962  Mutiny on the Bounty   (نقش 1st Lt. Fletcher Christian)

1963  The Ugly American   (نقش Ambassador Harrison Carter MacWhite)

1964  Bedtime Story   (نقش Freddy Benson)

1965  Morituri   (نقش Robert Crain)

1966  The Chase   (نقش Sheriff Calder)

1966  The Appaloosa   (نقش Matt Fletcher)

1967  A Countess from Hong Kong   (نقش Ogden Mears)

1967  Reflections in a Golden Eye   (نقش Maj. Weldon Penderton)

1968  Candy   (نقش Grindl)

1968  The Night of the Following Day   (نقش Chauffeur)

1969  !Burn   (نقش Sir William Walker)

1972  The Nightcomers   (نقش Peter Quint)

1972  The Godfather   (نقش Don Vito Corleone)  (جایزه اسکار)  (جایزه گلدن گلوب)

1972  Last Tango in Paris   (نقش Paul)

1976  The Missouri Breaks   (نقش Robert E. Lee Clayton)

1978  Superman   (نقش Jor-El)

1979  Apocalypse Now   (نقش Colonel Walter E. Kurtz)

1980  The Formula   (نقش Adam Steiffel)

1989  A Dry White Season   (نقش Ian McKenzie)

1990  The Freshman   (نقش Carmine Sabatini)

1992  Christopher Columbus: The Discovery   (نقش Tomás de Torquemada)

1995  Don Juan DeMarco   (نقش Dr. Jack Mickler)

1996  The Island of Dr Moreau   (نقش Dr. Moreau)

1997  The Brave   (نقش McCarthy)

1998  Free Money   (نقش Warden Sven "The Swede" Sorenson)

2001  The Score   (نقش Max)

بیشترین سال کاری:  1972  با سه فیلم در سال

مجموع 39 فیلم سینمایی

 

سریال شناسی

1949  Actor's Studio   (نقش Doctor)

1950  Come Out Fighting   (نقش Jimmy Brand)

1979  Roots: The Next Generations   (نقش George Lincoln Rockwell)

مجموع 3 سریال تلویزونی

 

فیلمهایی که بازی نکرد

1950  Sunset Boulevard   (جایگزین William Holden)

1952  High Noon   (جایگزین Gary Cooper)

1954  The Egyptian   (جایگزین Edmund Purdom)

1954  Le Rouge Et Le Noir (The Red and the Black)   (جایگزین Gérard Philipe)

1954  A Star Is Born   (جایگزین James Mason)

1955  East of Eden   (جایگزین James Dean)

1956  Baby Doll   (جایگزین Karl Malden)

1956  The Conqueror   (جایگزین John Wayne)

1956  Giant   (جایگزین James Dean)

1957  A Face in the Crowd   (جایگزین Andy Griffith)

1957  The Man with the Golden Arm   (جایگزین Frank Sinatra)

1958  The Defiant Ones   (جایگزین Tony Curtis)

1959  Ben-Hur   (جایگزین Charlton Heston)

1961  Judgment at Nuremberg   (جایگزین Maximilian Schell)

1962  Lawrence of Arabia   (جایگزین Peter O'Toole)

1965  Doctor Zhivago   (جایگزین Rod Steiger)

1967  The Graduate   (جایگزین Murray Hamilton)

1968  Planet of the Apes   (جایگزین Charlton Heston)

1969  Butch Cassidy and the Sundance Kid   (جایگزین Robert Redford)

1969  The Arrangement   (جایگزین Kirk Douglas)

1970  Little Big Man   (جایگزین Chief Dan George)

1970  Ryan's Daughter   (جایگزین Christopher Jones)

1971  Dirty Harry   (جایگزین Clint Eastwood)

1972  Deliverance   (جایگزین Burt Reynolds)

1972  Child's Play   (جایگزین Robert Preston)

1972  Fat City   (جایگزین Stacy Keach)

1974  The Great Gatsby   (جایگزین Robert Redford)

1974  The Godfather Part II   (نقش Vito Corleone)

1975  One Flew Over the Cuckoo's Nest   (جایگزین Jack Nicholson)

1976  A Star Is Born   (جایگزین Kris Kristofferson)

1976  Taxi Driver   (جایگزین Robert De Niro)

1977  Equus   (نقش Martin Dysart)  (جایگزین Richard Burton)

1980  Superman II

1984  Nineteen Eighty-Four   (جایگزین Richard Burton)

1986  Salvador   (جایگزین James Woods)

1987  Angel Heart   (جایگزین Robert De Niro)

1987  The Last Emperor   (جایگزین Peter O'Toole)

1988  Tucker: The Man and His Dream   (جایگزین Jeff Bridges)

1988  The Adventures of Baron Munchausen    (جایگزین Oliver Reed)

1990  Dances with Wolves   (جایگزین Maury Chaykin)

1990  The Field   (جایگزین Richard Harris)

1991  Nostromo

1995  Divine Rapture

1998  The Big Lebowski   (جایگزین David Huddleston)

1998  American History X   (جایگزین Stacy Keach)

1999  Sleepy Hollow   (جایگزین Christopher Walken)

1999  Magnolia   (جایگزین Jason Robards)

2001  Scary Movie 2   (جایگزین James Woods)

2004  Man on Fire   (جایگزین Christopher Walken)

2006  Big Bug Man (voice)

مجموع 50 فیلم را بازی نکرد


دستمزدها $

The Men (1950)  $50,000

A Streetcar Named Desire (1951)  $75,000

Viva Zapata! (1952)  $100,000

On the Waterfront (1954)  $100,000

Guys and Dolls (1955/I)  $200,000

Sayonara (1957)  $300,000

Mutiny on the Bounty (1962)  $1.25m

The Chase (1966)  $750,000 Plus $130,000 Fee To His Production Company Pennebaker

Reflections in a Golden Eye (1967)  $750,000 + 10% of The Net Profits

The Night of the Following Day (1968)  $50,000

The Godfather (1972)  $250,000 Plus Percentage of Gross

Ultimo tango a Parigi (1972)  $250,000 + 10% of The Profits

The Missouri Breaks (1976)  $1.25m Plus 11% of Gross

Superman (1978)  $3.7 Million Against Percentage of Gross For Total Payout of $14 Million

Apocalypse Now (1979)  $1 Million In Cash Upfront Plus 11.3% of The Gross Over $8,849,857.50 Plus $250,000 Per Week Overtime

The Formula (1980)  $3,000,000

A Dry White Season (1989)  $3.3 Million Plus 11.3% of Gross With Proviso M.G.M. Would Contribute His Upfront Payment Plus A Similar Amount To An Anti-Apartheid Group

Christopher Columbus: The Discovery (1992)  $5,000,000

The Score (2001)  $3,000,000


جوایز

1952  برنده جایزه بافتا بهترین بازیگر خارجی برای فیلم  (!Viva Zapata)

1953  برنده جایزه بافتا بهترین بازیگر خارجی برای فیلم  (Julius Caesar)

1954  برنده جایزه بافتا بهترین بازیگر خارجی برای فیلم  (On the Waterfront)

1954  برنده اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم  (On the Waterfront)

1954  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام  (On the Waterfront)

1955  برنده جایزه گلدن گلوب هنریتا  (فیلم مورد علاقه مردم جهان)

1972  برنده اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم  (The Godfather)

1972  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام  (The Godfather)

1973  برنده جایزه گلدن گلوب هنریتا  (فیلم مورد علاقه مردم جهان)


کاور فیلم

 

 


 

ویدیو

 

فیلم On The Waterfront 1954

 

فیلم The GodFather 1972


 

(مشخصات والپیپر 1)
سازنده:  ® Cyrus
رزولوشن:  2400x1867
حجم:  1.74 مگابایت
فرمت:  JPEG
سال ساخت:  2018

 

(مشخصات والپیپر 2)
سازنده:  ® Cyrus
رزولوشن:  2950x1663
حجم:  2.51 مگابایت
فرمت:  JPEG
سال ساخت:  2021

 

جهت نمایش سایز و کیفیت اصلی بر روی عکس کلیک کرده و یا گزینه دانلود والپیپر را بزنید.

مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید.
cyrus04corporation@gmail.com

 


( انتشار صفحه:  9 آذر 1404 )
( آخرین ویرایش:  9 آذر 1404 )


 

(صفحات مرتبط با این مطلب):